GK Tjänstehund räddning!

Tjihoo! Kipper blev min andra räddningshund! Nu är vi på banan igen!
I går var vi till Umeå för slutprov på räddningshundskursen.
Precis när 1:a ekipaget skulle upp på ruinen så sprack solen fram och det blev jättevarmt.
Kipper började friskt på ruinen (det var 15 min IPO-R sök som innebär att jag måste stå kvar på baslinjen). Jag tappade bort honom (som vanligt) men han jobbade på fint och hittade en figg efter ca 5 minuter kanske.
Jag skickade vidare och undrade om de hade glömt att stoppa ner den andra figgen?? Kipper brukar vara ruskigt snabb att hitta figgarna men nu fick han verkligen jobba. När det var 5 minuter kvar så såg jag att Kipper hade vittring men han fäste aldrig riktigt så han kom inte till markering(!). Har väl aldrig hänt att Kipper står frågande och tittar på mig?? Jag blev helt ställd och tänkte att nu är det kört. Jag var rätt less när vi var klara men det visade sig senare att ingen hade tagit bägga figgarna (!). Så då kändes det lite bättre, haha. Efter lite vila och vätska var det dags för 30 min ruinsök. Kipper hittade 2 figgar i raskt tempo, han hade varit överallt på hela ruinen. Då bröt domarna och sa att de inte behövde se mer. What? Men de var sååå nöjda med oss så de behövde inte se mer av den anledningen. Kul! Jag trodde lixom att det skulle vara typ 5 figg eller nåt, haha.
Efter lite vila igen var det punktuppgifter: Först koppelsök som gick klockrent. Efter det var det mörkersök, gick också bra. Kipper försvann in i mörkret och det vara bara att vänta på skallet som tog ett tag. Man är rätt maktlös och det enda man kan göra är att vänta. Efter säkert bara 1 minut så skallade det långt där inne i mörkret:) Nu var det bara hanteringen kvar. Jag fick lyfta upp Kipper på en hög med lastpallar och hoppa upp själv också. Jag hoppade ner och en okänd kille lyfte ner Kipper, bar honom till mig och jag bar vidare en bit. Alles OK!
Domarnan var nöjda med oss och Kipper blev TJH och jag ska gå förarutbildningen igen till hösten!! Ska bli så skoj!!


Kommentarer
Postat av: Marie, Hero och Eliska

Stort grattis till era framgångar! Ni är verkligen ett bra team du och Kipper :) kramar

2012-07-02 @ 11:35:45
URL: http://marieochhero.weebly.com
Postat av: Eva-Lena & Co.

GRATTIS i massor till dig och duktige Kipper! Så himla roligt att du är tillbaka på banan som räddningshundförare! Stora kramar från oss :-))

2012-07-04 @ 23:03:40
Postat av: Catrine o Twix

Grattis till framgångarna! Ni verkar ha mycket kul för er, får fortsätta hålla koll på bloggen. Spännande med räddning :)

2012-07-29 @ 16:09:52
URL: http://full-fart.weebly.com
Postat av: Jennie, Phoenix och Dice

Grattis!! Riktigt bra gjort:)

2012-08-24 @ 12:20:40
URL: http://www.tollarna.weebly.com
Postat av: Catrine o Twix

Hej!! Har läst massor av dina gamla blogginlägg för när Kipper var yngre.. Jag skulle gärna vilja mejla dig och fråga lite om unghundstramserierna... ;) Hittar ingen mejladress, skulle du kunna tänka dig att bara skicka ett tomt mejl eller nåt till mig, så jag får din adress?? min mejl: [email protected]
Mvh Catrine

2012-10-01 @ 10:58:39
URL: http://full-fart.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0