GK Delprov 2!

Ja, det gick ju vägen! Kipper var duktig men jag var dålig. Så kan man väl sammanfatta det hela:)
Kipper var alldeles för het hela dagen och tyckte att han bestämde och kunde bäst själv. Ja, det är ju ändå han som har näsan:) Men nu börjar det ställas högre krav på förarna så det blir till att skärpa till sig framöver. Fokus på kontakt och stadga. Det ska nog lösa sig. Plus att jag ska komma ihåg vart vi har sökt och inte. Lita på hunden, rädda liv, ta det lugnt och FOKUSERA! Magdas härliga råd:)

Vi började med anskällning på låda. Kipper helt ofokuserad och sprang åt helt fel håll. Men tillslutså gick det bra. Nästa var mörkersök. Gick inte så bra. Kipper fastnade på vittring och tog sig inte ända in till fig. Efter det var det orientering med förarna. Gick bara lite fel. Fick ett ord vi skulle lösa. Helsvårt.
Vidare till ruinen. Det gick bara bra. 10 min ruinsök och på det 15 min ruin och ytsök. Det gick lite fort men annars OK, jag menar, vi blev ju godkända:) Jag låste mig på ett område men men. Bättre nästa gång:)

Kommentarer
Postat av: Mandana Veysi

sv: Hej! Vad roligt att du läser bloggen. Ja vi är ett riktigt team. :) Trivs så bra ihop med denna underbara hund.

Roligt att ud varit tervägare, jag kommer alltid att ha en terv vid min sida. Enda sen jag fick kontakt med tervar för första gången så har de alltid varit med mig.

Vad heter din vovve som kommer från Åsa? :) MVH Mandana.

2012-06-09 @ 09:57:12
URL: http://izor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0