Ny tävling:)

Tänkte att vi skulle få ett LP2 på riktigt:) SKK har redan kagt in titeln efter 2 1:a pris i tvåan, haha.
Matfors var platsen och vi var bara 3 st i lydnadsklass 2. Jag drog startnummer 1 och förberedde platsen. Den gick bra. När jag precis hade gått av planen för att belöna Kippers plats enl. rutin så ropades jag upp och skulle börja programmet. Lite less då eftersom Kipper inte fick belöning för platsliggningen.
Nåväl. In och gjorde fria följet, halvbra som vanligt, läggande som vanligt men efter det så svarar inte Kipper på mitt belöningsord, han bara ser frågande ut. Jag var tvungen att belöna honom som på träning och det innebär lite hopp och studs. Vilket fick till följd att Kipper gjorde dåliga ingångar på både inkallningen, apporteringen och hoppet.
Rutan gick bra med dirigering och fjärren kanon. Vi slutade på 172,5 p klassvinst:)
 
Idag har vi spårat för första gången den här säsongen och hjälp vad trött Kipper blev!
Ett uppletande hans med också och där ville han behålla ett föremål:)
Ja, som vanligt finns det att träna på, hahahaha.

Kommentarer
Postat av: Lisa Edvardsson

Hej och tack för hälsningen! kul att du har en godkänd räddningshund! Jag hade jättegärna hållit på med räddning men numera så är ju Umeå uteslutna från det tyvärr :( Vad gör dig nyfiken på jaktcocker till bruks? Jag kan bara svara för Eltons del och han passar hur bra som helst för det. Det är dock en hel del variationer mellan individer så jag skulle inte säga att alla passar.. Ungefär som med tollare kan jag tänka mig :) Elton ska dock paras snart med en tik så jag hoppas de kommer komma ut ett helt gäng galna brukscockrar där ;)

2013-10-10 @ 14:11:47
URL: http://www.freewebs.com/lisaedvardsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0